Sommarrabatt

Min rabatt fyllde två år i sommar, rabatten består av Tuvgräs, Vit Rudbeckia, Bolltistel, Stäppsalvia och längs fram mot gräskanten Lavendel. Kompositionen av växter har jag gjort med hjälp av Helena Rosenlöf, Addgreen, på en kvällskurs som jag gick hos henne. Det kan jag varmt rekommendera! De flesta växterna är inköpta hos Jonas Växthus i När på Gotland.Gotlandsrabatt

Det här inlägget postades i Trädgård. Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till Sommarrabatt

  1. Daniel Ackhammar skriver:

    Hej, vilket fantastiskt vackert hus!!! Vi håller på och ska bygga hus fast på fastlandet. Vi undrar lite om er fasad som vi tycker är så häftig och snygg. Har ni bara putsat och inte alls målat? Vad var det för typ av puts ni använde?
    Jättetacksam om ni kan svara här eller till: daniel.ackhammar@gmail.com
    //Daniel

  2. Daniel Ackhammar skriver:

    Ni har ett väldigt vackert hus! Vi ska bygga hus på fastlandet och är väldigt förtjusta i er fasad. Är det bara opigmenterad kalkputs som ni använt eller hur har ni gjort? Har ni tex lagt på något ytterligare lager för att stänga ute vatten å fukt?

    Tack på förhand!

    • mellasu skriver:

      Tack för att du hittat hit! Jag har inte varit så aktiv den senaste tiden därav långsamt svar. Det är ingen färg i putsen och skall inte var pålagt något skyddslager.

      Mvh Helena

  3. Mille skriver:

    Helt fantastiskt!
    Får jag lånda din bild till min blogg, jag skriver att den kommer från dig naturligtvis?
    Jag vill gärna ha den som ispiration till min egen lilla blomsterplantering i stugan i Norrtälje.

    • mellasu skriver:

      Hej!
      Vad roligt att du hittat hit! Jag är tyvärr inte så flitigt längre och blir extra glad när någon hittar min blogg.
      Du får gärna använda bilden och hänvisa till mig! Jag startade grävandet i helgen av min andra rabatt, skall dubblera den befintliga med en likadan som läggs på gaveln till gästhuset. Tyvärr är den ganska stor och kräver en hel del blommor!

      Ska gå in och kika på din blogg!

      Med vänliga hälsningar Helena

Kommentera

